w Energetyce i Telekomunikacji
Najważniejsze fakty
Problem ze sprawnym zarządzaniem rozpoczętymi projektami, nadzór nad przetargami i w końcu analiza zakończonych inwestycji spędzają sen z powiek niejednego przedsiębiorcy prowadzącego swój biznes w branży teletechnicznej czy energetycznej. Budowa infrastruktury telekomunikacyjnej i energetycznej nie jest zadaniem prostym. Jak sprawdzić czy nie dokładamy do interesu, a zasobami którymi dysponujemy zarządzamy mądrze i efektywnie? – znaleźć „doradcę”, który pomoże ogarnąć projektowy chaos.
Branża teletechniczna i energetyczna boryka się na co dzień z licznymi problemami. Budżetowanie i kontrola finansowa inwestycji, analiza kosztów poszczególnych projektów i zadań, zarządzanie sprzętem i materiałami - to tylko kilka bolączek firm z tych branży.
Budowa stacji bazowych telefonii komórkowej, projektowanie i budowa obiektów telekomunikacyjnych, budowa ziemnych i napowietrznych traktów światłowodowych czy napowietrznych linii elektroenergetycznych o różnym zakresie napięć, a także cała obsługa formalno-prawna tychże inwestycji jest niezwykle czasochłonna, pochłania liczne zasoby materiałowe i wymaga udziału wielu wyspecjalizowanych ekspertów (m.in.: architektów, prawników, kierowników budowy, osób z uprawnieniami SEP, brygad z uprawnieniem do prac wysokościowych). Stąd też organizacja, budżetowanie i kontrola realizacji poszczególnych zadań nastręcza przedsiębiorcom spore problemy.
SAP Business One umożliwia obsługę następujących działań:
- Zarządzanie całym cyklem życia klienta, od pozyskiwania potencjalnych klientów do realizacji projektu i rozliczenia kosztów
- Planowanie zapotrzebowania materiałowego dla wszelkich procesów
- Zarządzanie sprzętem - synchronizacja zasobów sprzętowych z kalendarzem zadań i obłożeniem czasowym brygad
- Nadzór nad stopniem realizacji inwestycji
- Fakturowanie, śledzenie kosztów projektów oraz zarządzanie wydatkami
- Integrację z systemem zasobów ludzkich do zarządzania pracownikami i zapotrzebowaniami
- Raportowanie wydajności całego przedsiębiorstwa i kluczowych wskaźników wydajności (KPI), z uwzględnieniem rentowności projektów i usług
Korzyści biznesowe:
- Optymalizacja zapasów dzięki lepszemu planowaniu zasobów i zarządzaniu projektami
- Usprawnienie zarządzania finansami, łącznie z przepływem gotówki, dzięki większej przejrzystości projektów i dokładności fakturowania we właściwym czasie
- Zintegrowana informacja dotycząca każdego z projektów w jednym systemie
- Ścisła kontrola nad projektami: od nadzoru nad „szansami sprzedaży”, aż po fazę rozliczania kontraktu