W dzisiejszej rzeczywistości gospodarczej trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie przedsiębiorstwa bez odpowiednich narzędzi informatycznych. Aby jednak infrastruktura informatyczna spełniała swoja rolę w sposób efektywny, konieczne jest właściwe zarządzanie jej zasobami.
Obecnie jedną z najefektywniejszych strategii zarządzania jest outsourcing IT, polegający na całkowitym bądź częściowym przekazaniu odpowiedzialności za zasoby informatyczne firmie zewnętrznej.
Takie podejście niesie ze sobą szereg korzyści: bezpieczeństwo danych, niższe koszty utrzymania dzięki wyeliminowaniu niekontrolowanych inwestycji oraz , gwarancję ciągłości pracy, zwiększenie wydajności pracowników.
Usługi związane z zarządzaniem infrastrukturą IT
Obsługa serwisowa
- nadzór nad działaniem środowiska informatycznego klienta, w tym opieka nad systemem wspomagającym zarządzanie firmą
- okresowe przeglądy sprzętu
- okresowe przeglądy systemów operacyjnych
- weryfikacja działania sieci LAN/WAN
- wykonywanie kopii bezpieczeństwa
Prace administracyjne
- administracja systemami operacyjnymi
- administracja domeną
- administracja bazami danych (MSSQL, ORACLE, DB2, MySQL)
- administracja sieciami komputerowymi (Windows, Linux)
- administracja serwerami internetowymi
Gotowość do naprawy zgłoszonych awarii systemu informatycznego
- elementów sprzętowych
- systemów operacyjnych
- innego oprogramowania
Serwis pogwarancyjny sprzętu komputerowego
Wspieranie rozwoju systemu informatycznego klienta
- przedstawianie propozycji zwiększenia efektywności działania systemu
- przygotowywanie ofert modernizacji sprzętu i oprogramowania
- prace programistyczne oraz implementacyjno-rozwojowe
- dostarczanie i instalacja aktualizacji oprogramowania
Bieżąca pomoc użytkownikom
- rozwiązywanie bieżących problemów użytkowników
- szkolenia w zakresie obsługi oprogramowania biurowego
- wsparcie techniczne (Hot Line)